3 °C

 
 
Szent István iránytűt adott a kezünkbe

A Szent Bertalan-templomban kezdődött, majd a Fő téri szabadtéri színpadon folytatódott a Szent István-napi városi ünnepség Gyöngyösön. Az új kenyér megáldását követően egész napos programsorozattal és tűzijátékkal várják az ünneplőket.

Ünnepeljünk együtt augusztus 20-án!

Egész napos programsorozattal, koncertekkel, tűzijátékkal várja az ünneplőket Gyöngyös önkormányzata augusztus 20-án a Fő téren.

Permeteznek

A gesztenye- és platánfák permetezését végzik Gyöngyösön augusztus 16-a és 18-a között.

Szúnyogot irtanak

Szúnyoggyérítést végeznek 2019. augusztus 22-én, csütörtökön, eső esetén augusztus 23-án, pénteken 20 és 24 óra között Gyöngyösön, a Procter & Gamble gyáregységében, a Jedlik Ányos utca 4. szám alatt.

Két új játszóvár épült a városban

Gyöngyös önkormányzata a város idei költségvetéséből jelentős összeget fordít a játszóterek felújítására. Legutóbb két játszóvárat is birtokba vehettek a gyerekek.

Bővebben
24/2019.(VI.28.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS KÉPVISELŐ-TESTÜLETE a 2019. június 27-i ülésén rendeletet alkotott a PARKOLÁSRÓL szóló 4/2007.(II.19.) önkormányzati rendelet módosításáról.

23/2019.(VI.28.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS KÉPVISELŐ-TESTÜLETE a 2019. június 27-i ülésén rendeletet alkotott GYÖNGYÖS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA 2019. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉNEK módosításáról.

22/2019.(V.31.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS KÉPVISELŐ-TESTÜLETE a 2019. május 30-ai ülésén rendeletet alkotott a Gyöngyös Város Építési Szabályzatáról szóló 3/2007.(II.19.) önkormányzati rendelet módosításáról.

21/2019.(V.31.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK KÉPVISELŐ-TESTÜLETE a 2019. május 30-i ülésén rendeletet alkotott AZ ÖNKORMÁNYZAT ÉS INTÉZMÉNYEI 2018. ÉVI PÉNZMARADVÁNYÁRÓL.

20/2019.(V.31.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS KÉPVISELŐ-TESTÜLETE a 2019. május 30-i ülésén rendeletet alkotott a pénzbeli és természetbeni szociális ellátásokról szóló 9/2015.(II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról.

Bővebben





XR - rendszerről röviden

Elküld Nyomtatás
Dátum: 2012.05.17. csütörtök
 
Utoljára módosítva: 0000-00-00 00:00
 
     

    Bezár
    Cikk küldés
     
     

    Magyarországon mára már kiépült az e-közigazgatást (elektronikus közigazgatást) kiszolgáló alapinfrastruktúra, az ügyfélkapu-regisztráltak száma több mint félmillió.

     

    Az elektronikus ügyintézés, informálódás, vásárlás és bankolás egyre szélesebb rétegeket érint. Az elektronikus ügyintéshez tartozik az okmányirodai ügyintézés (XR), az sms és e-mail értesítés az elkészült okmányokról, az adatletiltás, a hatósági erkölcsi bizonyítvány igénylése és az egyéni vállalkozással kapcsolatos ügyintézés. Az informatikai rendszer és az általa kiszolgált közigazgatási szolgáltatások kialakítása során cél volt az egységes, az ügyfél számára átlátható és könnyen kezelhető rendszer kialakítása. A jogalkotó megteremtette az elektronikus ügyintézés jogszabályi feltételeit. Ezen törekvések eredményeképpen már több elektronikus szolgáltatás érhető el az állampolgárok számára, mint az Internetes Közigazgatási Szolgáltató Rendszer (XR-rendszer), melyen keresztül több ügyben időpont foglalási-és ügyindítási lehetőség áll az ügyfelek rendelkezésére.

    I. XR működésének jogi alapjai:

    Az elektronikus közszolgáltatásról szóló 2009. évi LX. törvény,

    A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény,

    Az elektronikus közszolgáltatás működtetéséről szóló 222/2009. (X.14.) Korm. rendelet,

    Az elektronikus közszolgáltatás biztonságáról szóló 223/2009. (X.14.) Korm. rendelet,

    A központi elektronikus szolgáltató rendszer igénybevevőinek azonosításáról és az azonosítási szolgáltatásról szóló 224/2009. (X.14.) Korm. rendelet,

    Az elektronikus közszolgáltatásról és annak igénybevételéről szóló 225/2009. (X.14.) Korm. rendelet,

    Az elektronikus aláírás közigazgatási használatához kapcsolódó követelményekről és az elektronikus kapcsolattartás egyes szabályairól szóló 78/2010. (III.25.) Korm. rendelet,

    Az illeték és a közzétételi költségtérítés elektronikus úton történő megfizetéséről a cégeljárásban és más ügyekben szóló 25/2006. (V.18.) IM rendelet,

    Az elektronikus aláírási termékek tanúsítását végző szervezetekről, illetve a kijelölésükre vonatkozó szabályokról szóló 9/2003. (VII.21.) IHM rendelet,

    A közigazgatás teljesítményének növelését szolgáló rövid távú intézkedésekről és átalakításának középtávú feladatairól szóló 1052/2005. (V.23.) Korm. határozat,

    A közigazgatás korszerűsítését szolgáló aktuális e-kormányzati feladatokról szóló 1044/2005. (V.11.) Korm. határozat,

    A piaci és nem piaci szereplők adminisztratív terheinek csökkentésére, valamint az eljárások egyszerűsítésére és gyorsítására irányuló kormányzati programról szóló 1058/2008. (IX.9.) Korm. határozat.

    II. Fogalma:

    Az XR az Internetes Közigazgatási Szolgáltató Rendszer kezdőbetűi alapján kialakult betűszó. Az okmányirodai e-ügyintézés kerete és alapja, olyan informatikai-ügyviteli rendszer, amely biztosítja, hogy a felhasználó ügyfél és a szolgáltató közigazgatási szerv (okmányiroda) elektronikus úton, interaktív módon létesítsen kapcsolatot. Az XR szolgáltatásainak igénybe vétele ingyenes!

    Az XR egyik fontos szolgáltatása az időpontfoglalás, mely lehetőséget teremt arra az állampolgárnak, hogy az ügyfélfogadásra kijelölt szabad időpontok közül kiválaszthassa a leginkább megfelelőt. Jelenleg az időpontfoglalás igénybevételének 2 változata van: 1./ időpontfoglalás elektronikusan elindított ügyhöz, 2./ időpontfoglalás elektronikus ügyindítás nélkül. Ügykezdeményezésre személyes Ügyfélkapuval rendelkező ügyfeleknek van lehetőségük, azonban lehetőség van személyes Ügyfélkapu létrehozása, illetve ügykezdeményezés nélkül is időpontot foglalni.

    III. Célja:

    Az okmányirodák ügyfél-tájékoztatási kötelezettségének minél szélesebb körű teljesítése, az okmányirodai ügyintézési idő felgyorsításának elősegítése, illetve az ügyfelek ügyintézési terheinek csökkentése.

    IV. Elérhetősége:

    A www.magyarorszag.hu Kormányzati Portálon található Ügyfélkapun bejelentkezve, az „Internetes okmányiroda” menüpont kiválasztásával. 2005. április 1-jétől vehetők igénybe a szolgáltatások.

    V. Szolgáltatásai

    1) A személyes Ügyfélkapuval rendelkező felhasználónak lehetősége van elektronikus úton ügyintézést kezdeményezni, illetve időpontot foglalni az általa kiválasztott okmányiroda virtuális ügyfélszolgálatán; valamint a hatósági ügyekhez kapcsolódó tájékoztatók elérésére általánosságban és konkrét ügyek kapcsán.

    2) A személyes Ügyfélkapuval nem rendelkező ügyfél a tájékoztatók elérésén túl az XR időpont foglalási funkcióját veheti igénybe, valamint az okmányirodákban indítható eljárásokról informálódhat.

    VI. Szolgáltatásainak előnye:

    1) Felhasználó a rendszeren keresztül:

    otthonról megtudhatja, hogy milyen iratok szükségesek egy ügy intézéséhez, és összegyűjtheti azokat;

    kiválaszthatja, hogy konkrét ügyét több, illetékes okmányiroda közül hol kívánja intézni;

    elektronikusan rögzítheti a kérelme adatait;

    okmányirodai ügyintézéshez időpontot foglalhat;

    egyes okmányirodai ügyeket (pl. vezetői engedély pótlása, lakcímigazolvány pótlása), illetve adatletiltást teljes egészében elektronikusan intézhet.

    2) Okmányirodában:

    a lefoglalt és visszaigazolt időpontban történik az ügyfél fogadása;

    elektronikus úton indított ügy esetén az ügyintéző előzetesen ellenőrizheti az ügyfél által megadott adatokat, illetve tájékoztathatja, ha hiánypótlásra van szükség.

    Mindezekkel a tényleges ügyintézési idő csökken, ugyanis az ügyfélnek a lefoglalt időpontban elegendő egyszer megjelenni az okmányirodában (a rendszer segítségével a személyes megjelenés előtt megtörténik az ügy előkészítése).

    VII. Szolgáltatásainak igénybe vétele:

    1) Elektronikus úton kezdeményezhető ügyek:

    Lakcímigazolvány ügyintézés,

    Egyéni vállalkozói igazolvány ügyek,

    Anyakönyvi ügyek,

    Nemzetközi vezetői engedély igénylése,

    Mozgáskorlátozottak parkolási igazolványa,

    Járműigazgatási ügyek.

    2) Interneten – teljes egészében – intézhető ügyek:

    Lakcímigazolvány pótlása,

    Parkolási igazolvány pótlása,

    Vezetői engedély elvesztésének, eltulajdonításának, megsemmisülésének bejelentése, vezetői engedély pótlása,

    Adatszolgáltatás letiltása és visszavonása.

    3) Bizonyos ügyek intézéséhez időpont foglalható:

    Lakcímigazolvány ügyintézés,

    Egyéni vállalkozói igazolvány ügyek,

    Vezetői engedély ügyek,

    Mozgáskorlátozottak parkolási igazolványa,

    Útlevél ügyek,

    Személyazonosító igazolvány ügyek,

    Járműigazgatási ügyek,

    Ügyfélkapu regisztráció.


    Közösségi funkciók