3 °C

 
 
Ellenőrzik a szirénákat

A szirénák működőképességét ellenőrzik augusztus 30-án Gyöngyösön. Az úgynevezett morgatópróbával kapcsolatosan a lakosságnak tennivalója nincs.

Testvérvárosi megállapodást kötött Gyöngyös és a kínai Luohe

Testvérvárosi megállapodást kötött Gyöngyös önkormányzata a kínai Luohe városával. Az együttműködést főként gazdasági, oktatási és turisztikai területen szeretnék érvényesíteni a felek.

Gyöngyösi Újság 2019 augusztus

A Gyöngyösi Újság 2019 augusztusi száma online is elérhető.

Szent István iránytűt adott a kezünkbe

A Szent Bertalan-templomban kezdődött, majd a Fő téri szabadtéri színpadon folytatódott a Szent István-napi városi ünnepség Gyöngyösön. Az új kenyér megáldását követően egész napos programsorozattal és tűzijátékkal várják az ünneplőket.

Ünnepeljünk együtt augusztus 20-án!

Egész napos programsorozattal, koncertekkel, tűzijátékkal várja az ünneplőket Gyöngyös önkormányzata augusztus 20-án a Fő téren.

Bővebben
24/2019.(VI.28.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS KÉPVISELŐ-TESTÜLETE a 2019. június 27-i ülésén rendeletet alkotott a PARKOLÁSRÓL szóló 4/2007.(II.19.) önkormányzati rendelet módosításáról.

23/2019.(VI.28.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS KÉPVISELŐ-TESTÜLETE a 2019. június 27-i ülésén rendeletet alkotott GYÖNGYÖS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA 2019. ÉVI KÖLTSÉGVETÉSÉNEK módosításáról.

22/2019.(V.31.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS KÉPVISELŐ-TESTÜLETE a 2019. május 30-ai ülésén rendeletet alkotott a Gyöngyös Város Építési Szabályzatáról szóló 3/2007.(II.19.) önkormányzati rendelet módosításáról.

21/2019.(V.31.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK KÉPVISELŐ-TESTÜLETE a 2019. május 30-i ülésén rendeletet alkotott AZ ÖNKORMÁNYZAT ÉS INTÉZMÉNYEI 2018. ÉVI PÉNZMARADVÁNYÁRÓL.

20/2019.(V.31.) önkormányzati rendelet

GYÖNGYÖS VÁROS KÉPVISELŐ-TESTÜLETE a 2019. május 30-i ülésén rendeletet alkotott a pénzbeli és természetbeni szociális ellátásokról szóló 9/2015.(II.27.) önkormányzati rendelet módosításáról.

Bővebben





Ügyfélkapu ügyintézés

Elküld Nyomtatás
Dátum: 2012.05.19. szombat
 
Utoljára módosítva: 0000-00-00 00:00
 
     

    Bezár
    Cikk küldés
     
     

    Az elektronikus ügyintézés, informálódás, vásárlás és bankolás egyre szélesebb rétegeket érint.

     

    Magyarországon mára már kiépült az e-közigazgatást (elektronikus közigazgatást) kiszolgáló alapinfrastruktúra, az ügyfélkapu-regisztráltak száma több mint félmillió. Az elektronikus ügyintézés, informálódás, vásárlás és bankolás egyre szélesebb rétegeket érint. Az elektronikus ügyintéshez tartozik az okmányirodai ügyintézés (XR), az sms és e-mail értesítés az elkészült okmányokról, az adatletiltás, a hatósági erkölcsi bizonyítvány igénylése és az egyéni vállalkozással kapcsolatos ügyintézés.

    Az informatikai rendszer és az általa kiszolgált közigazgatási szolgáltatások kialakítása során cél volt az egységes, az ügyfél számára átlátható és könnyen kezelhető rendszer kialakítása. A jogalkotó megteremtette az elektronikus ügyintézés jogszabályi feltételeit. Ezen törekvések eredményeképpen már több elektronikus szolgáltatás érhető el az állampolgárok számára, mint az Internetes Közigazgatási Szolgáltató Rendszer (XR-rendszer), melyen keresztül több ügyben időpont foglalási-és ügyindítási lehetőség áll az ügyfelek rendelkezésére. Az elektronikus ügyintézés megvalósításának következő mérföldköve lett az eddig kialakított szolgáltatásokhoz kötődően – a már öt éve ismert – elektronikus ügyfélkapu. Az ügyfélkapu az az eszköz, amely biztosítja, hogy a használó egyedileg azonosított módon, biztonságosan léphessen kapcsolatba a központi rendszer útján az elektronikus közigazgatási ügyintézést, illetve az elektronikus közigazgatási szolgáltatást nyújtó szervekkel. Használatával az internet segítségével bármely számítógépről egyszeri belépéssel elérhetők el közigazgatási szolgáltatások!

    Annak érdekében, hogy az ügyeinket elektronikus úton is intézhessük, először személyes ügyfélkaput kell nyitnunk. A regisztrálás megtehető személyesen az ország bármely okmányirodájában, az elektronikus aláíró eszközzel már rendelkező állampolgárok ezt a kezdeményezést elektronikus úton is megtehetik a Kormányzati Potrál (www.magyarorszag.hu) nyitófelületéről elérhető címen. Az okmányirodai regisztrációs eljárásban történik meg az elektronikus ügyintézést igénybevevő ügyfelek azonosítása és regisztrációja. Számukra ezt követően nyílik lehetőség az elektronikus kormányzati szolgáltatások igénybevételére (pl. adóbevallási és adatszolgáltatási nyomtatvány elektronikus beadására).

    I. Fogalma:

    A személyes ügyfélkapu a központi rendszer természetes személyek részére nyújtott azonosítási szolgáltatásainak belépési, illetve szolgáltatási pontja, ahol a felhasználó közli a rendszerrel az azonosításához rendelkezésére álló információt, tulajdonságot, eszközt, illetve ahol az azonosítást igénylő megkapja a személy azonosságát, alátámasztó információt. Olyan szolgáltatás, amelynek segítségével az ügyfél a személyazonosságának igazolása mellett, biztonságosan kapcsolatba léphet az elektronikus közigazgatási ügyintézést nyújtó intézményekkel; valójában egyszer használható kód, egyedi azonosító képzése. Az ügyfél az Ügyfélkapun keresztül léphet elektronikus úton kapcsolatba azokkal a szervekkel, amelyek elektronikus ügyintézést vagy interaktív szolgáltatást a központi elektronikus szolgáltató rendszeren keresztül végeznek. Ügyfélkapu létesítését bármely természetes személy kezdeményezheti. Az Okmányiroda az előtte személyesen eljáró, hatósági ügyet intéző állampolgárnak felajánlja az Ügyfélkapu létesítésének lehetőségét, amelyet a hatóság az ügyfél kérelme esetén azonnal létrehoz. (Az ügyfélnek így lehetősége nyílik arra, hogy az okmányirodai ügyintézése során egyúttal Ügyfélkaput is létesítsen, amennyiben ezzel eddig még nem rendelkezett.)

    II. Létrehozása:

    Az ügyfélkapu használatához szükséges regisztráció kezdeményezhető: 1) Regisztrációs szervnél személyes regisztrációval: Személyesen bármely, az ügyfél által tetszőlegesen kiválasztott Okmányirodában (az ügyfélkapu létesítésére feljogosított regisztrációs szerveknél), a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatal Központi Okmányirodájában (a személyi adat-és lakcímnyilvántartás központi szervénél), az Ügyfélközpontban, illetve az állami adóhatóságnál; 2) Ideiglenes regisztrációval: Amennyiben az ügyfél a regisztrációját interneten indítja –azaz kitölti és elektronikusan elküldi a Regisztrációs adatlapot –, az e-mail címére kapott egyszeri kód aktiválásával ideiglenesen regisztrálttá válik, ami 30 napig érvényes. Tehát a regisztrációs adatbázis adatkezelőjénél elektronikus űrlapon: a Kormányzati Portálon az Ügyfélkapu mezőben a „Regisztrálok” linkre kattintva „Kitöltöm az adatlapot az ideiglenes regisztrációhoz” menüpontot választva a regisztrációs adatlap kitöltésével és elektronikus továbbításával; ebben az esetben ideiglenesen regisztrálttá válik, melynek véglegesítése miatt 30 napon belül személyesen fel kell keresni bármely Okmányirodát vagy a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatal Központi Okmányirodáját). Ideiglenes regisztrációval csak korlátozott jog szerezhető a szolgáltatások használatához, azok teljes körű igénybevételéhez az ügyfélnek egy regisztrációs szerv előtt személyazonosítása és regisztrációja véglegesítésének céljából személyesen meg kell jelennie. 3) Elektronikus aláírással interneten: Az ügyfélnek nem szükséges személyesen megjelennie egy regisztrációs szerv előtt sem, amennyiben rendelkezik érvényes, legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással. Ezzel lehetősége van interneten keresztül ügyfélkaput létesíteni. Tehát a polgárnak a Kormányzati Portálon (www.magyarorszag.hu) annélkül, hogy személyesen meg kellene jelennie az Okmányirodában, amennyiben az ügyfél fokozott biztonságú vagy minősített aláírással rendelkezik. Ha az elektronikus tanúsítványa érvényes, akkor e-mailben kapja meg az első belépéshez szükséges egyszer használatos kódját.

    III. Jellemzői:

    1) maximum 5 évig használható, 2) megváltoztatható, 3) megszüntethető, 4) az ügyfél felelős az egyedi azonosító harmadik személy általi megismeréséért.

    IV. További jellemzők:

    *Nem kell feltétlenül elektronikus aláírás ahhoz, hogy az ügyfelek interneten intézhessék ügyeiket, illetve kérhessenek tájékoztatást. Ha az ügyfél nem rendelkezik ilyen elektronikus aláírással, számára az ügyintézés céljára egy kizárólagos használatú ügyfélkapu igénybevételére nyílik lehetőség, amelyhez a kódot a központi elektronikus szolgáltató rendszeren keresztül a hatóságtól kérheti, és amelynek kódjával kizárólag ő rendelkezik. Ezt a kódot biztonsági igényei szerint saját maga meg is változtathatja. A közigazgatásban használható rendszereknél a kód kiadása szigorú (azonosító okmányon alapuló) regisztrációhoz kötött. Annak az ügyfélnek, aki ezt a megoldást nem tartja saját adatvédelmi igényeit kielégítőnek, annak lehetősége van több elkülönült azonosítóval is megjelenni az elektronikus ügyintézésben. *Az ügyfélkapuk száma a törvény által nem korlátozott, egy ügyfél több ügyfélkapuval is rendelkezhet.

    V. Garanciális szabályok:

    *Az ügyfél a kapott Ügyfélkapun keresztül az ügyintézés informatikai rendszerébe bekapcsolódhat és eljárási cselekményeket joghatályosan végezhet el. Az Ügyfélkapu biztonsággal képes garantálni, hogy az azon keresztül érkezett üzenet valóban az annak feladójaként feltüntetett személytől érkezik, illetve tartalmazza az általa megadott elektronikus válaszcímet is.

    *Az Ügyfélkapu használatához az ügyfél – az azonosítását követően – egyszer használható kódot kap, amelynek alkalmazásával az Ügyfélkapu megnyitásához szükséges legfeljebb 5 évig használható egyedi azonosítót képezhet. Az egyedi azonosítót az ügyfél megváltoztathatja. Ha az egyedi azonosító harmadik személy által megismerhetővé válik és ez az ügyfél hibájának következménye, akkor az ügyfél tartozik felelősséggel a harmadik személy helyett az egyedi azonosító használata, illetve ennek következménye miatt.

    VI. Díja:

    Az első ügyfélkapu ingyenes. Amennyiben az ügyfél kettő vagy több ügyfélkaput szeretne, akkor azok regisztrációs díja egyenként 2.200.-Ft (csekken).

    VII. Értesítés küldés okmányok érvényességi idejének lejártáról:

    Még 2008-ban az ügyfélkapuval rendelkező polgárok részére ingyenes szolgáltatás került bevezetésre, melynek keretében e-mailben a felhasználó ügyfélkapu nyilvántartásban szereplő e-címére értesítés kerül kiküldésre az okmányai érvényességi idejének lejártáról. (A szolgáltatás minden ügyfélkapuval rendelkező személy részére automatikusan beállításra került, az indulástól kezdődően a regisztráció alkalmával igényelhető.) A szolgáltatás a rendelkezésre álló adatok tekintetében teljesül, valamint ha a polgár okmányán feltüntetett személyazonosító adatai megegyeznek az ügyfélkapu regisztrációs nyilvántartásában kezelt adataival.

    Az értesítést 3 alkalommal (az érvényességi idő lejárta előtt 2 hónappal – útlevél esetén 6 hónappal, majd 1 hónappal és végül a lejárat napján) kapják meg.

    A szolgáltatás az alábbi okmányokra terjed ki: a kártyaformátumú személyazonosító igazolványra, a kártyaformátumú gépjárművezetői engedélyre, a magánútlevélre, a gépjármű forgalmi engedélyre (műszaki érvényességi idő szerint).

    Az ügyféli lemondásra, illetve újbóli aktiválásra a Kormányzati Portálon (www.magyarorszag.hu) az ügyfélkapuba történő bejelentkezést követően a „Saját adatok” cím alatt van lehetőség.

    VIII. Létesítésekor kötelezően bemutatandó okmányok:

    Magyar állampolgár esetében az Ügyfélkapu létesítéséhez szükséges ügyfél-azonosításhoz igazolni kell a személyazonosságot (vagy érvényes személyazonosító igazolvánnyal, vagy érvényes útlevéllel, vagy érvényes kártyaformátumú vezetői engedéllyel). Külföldi személy esetében ez történhet vagy érvényes személyazonosító igazolvánnyal (EGT-s személyazonosító igazolvánnyal; bevándoroltak, letelepedettek, menekültek részére kiállított személyazonosító igazolvánnyal), vagy érvényes tartózkodási engedéllyel, vagy érvényes útlevéllel. Ügyfélkapu megnyitásához a továbbiakban még az alábbiak szükségesek: az elektronikus ügyintézéshez hivatalos célra használható érvényes elektronikus levélcím (e-mail cím), valamint a szabadon megválasztható felhasználói név (amely min. 4, de max. 20 karakterből állhat).

    IX. Regisztráció aktiválása:

    Az Elektronikuskormányzat-központ az ügyfél által megadott e-mail címre küldi meg az egyszer használható aktiváló kódot. Az ügyfélnek az első bejelentkezéskor aktiválni kell a regisztrációt. Az aktiválás során meg kell adni az Okmányirodában kiválasztott felhasználói nevet és a levélben megkapott egyszer használható aktiváló kódot, amit rögtön meg is kell változtatni, új jelszót képezve. Ezt követően az ügyfél a már választott felhasználói névvel és jelszóval léphet be az Ügyfélkapun.

    Az egyszer használható aktiváló kód 5 napig érvényes (amennyiben az ügyfélnek nincs módja rá, hogy ez idő alatt aktiválja regisztrációját, úgy bármikor kérhet új kódot az „Elfelejtett jelszó” menüpont alatt).

    Abban az esetben, ha az ügyfél nem kapta meg a kódot tartalmazó e-mailt, akkor ellenőriznie kell, hogy a Regisztrációs adatlapon helyesen adta-e meg az e-mail címét (ha nem, akkor azt kizárólag az Okmányirodában tudja kijavítani), nincs-e megtelve a postafiókja, illetve levelező rendszere a magas biztonsági beállítások miatt az automata levelet nem tekinti-e kéretlen levélnek (ebben az esetben legalább közepes biztonsági fokozatot kell beállítania, majd az „Elfelejtett jelszó” menüben új kódot kell kérnie).

    Fontos, hogy a bejelentkezés alkalmával a Felhasználói név mezőbe ne a saját név kerüljön beírásra, hanem a regisztráció alkalmával választott Felhasználói név (a jelszó az aktiváláskor került megadásra; a jelszó nem azonos az egyszer használható aktiváló kóddal!).

    Amennyiben az ügyfél elfelejtette a jelszavát, akkor kérhet újat. Az e-mailben érkező kód szintén 5 napig érvényes, melyet a lekérés után az előbbiek szerint kell aktiválni! Az egyszer használható kóddal az Ügyfélkapu nem használható. Fontos, hogy a Felhasználói név gondosan legyen megőrizve, mivel annak megismerésére – kizárólag személyesen – csak az Okmányirodában van lehetősége.

    X. Megszüntetése és adatvédelmi szabályok:

    Az ügyfélkaput az ügyfél megszüntetheti. Az ügyfélkapu megszüntetéséig az ügyfélkapu létesítéséhez és használatához kapcsolódó azonosítás céljából sajátosan alakulnak egyes adatvédelmi szabályok:

    a személyi adat- és lakcímnyilvántartás központi szerve adatellenőrzés céljából felhasználhatja az ügyfél nevét, születési helyét és idejét, anyja nevét,

    a központi rendszer az ügyfélkapuhoz kapcsolódó nyilvántartásban kezeli az ügyfél nevét, születési helyét és idejét, anyja nevét, elektronikus levélcímét, egyedi azonosítóját,

    a központi rendszer a b) pont szerinti adatokkal történő egyeztetéssel jogosult ellenőrizni az ügyfélkapu szolgáltatását igénybe vevő ügyfél azonosságát.

    A központi elektronikus szolgáltató rendszer az ügyfél nevét, születési helyét és idejét, anyja nevét, elektronikus levélcímét, egyedi azonosítóját az ügyfélkapu működtetéséhez, illetve a Kormányzati Portálhoz történő hozzáféréshez szükséges azonosításon túl csak viszontazonosításra használhatja fel, és a rendszerben résztvevők számára csak a használó nevét és elektronikus levélcímét továbbíthatja.

    XI. Érvényességi ideje:

    A már létrehozott Ügyfélkapu érvényességi ideje max. 5 év (de az ügyfél ennél rövidebb időt is megadhat).

    XII. Ügyfélkapuval – az interneten – igénybe vehető szolgáltatások köre:

    értesítés okmányok érvényességi idejének lejártáról,

    internetes okmányirodai szolgáltatásai (ügyintézés kezdeményezése és időpontfoglalás: vezetői engedély ügyintézés, lakcímváltozás bejelentés, lakcímigazolvány pótlás/csere, úti okmány ügyintézés, stb.),

    hatósági erkölcsi bizonyítvány, hatósági bizonyítvány igénylése elektronikus kérelmezés útján,

    Kormányzati Portál szolgáltatásai,

    Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala Adatszolgáltatás letiltása és visszavonása szolgáltatása,

    Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal szolgáltatásai,

    Országos Munkavédelmi és Munkaügyi Főfelügyelőség szolgáltatásai,

    Országos Felsőoktatási Információs Központ szolgáltatásai,

    Országos Egészségbiztosítási Pénztár szolgáltatásai,

    Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság szolgáltatásai,

    Vám-és Pénzügyőrség szolgáltatásai,

    MVH Agrártámogatási kérelmek,

    Ingatlankereső, Cégkereső, Gépjárműkereső, stb.

    XIII. Segítség az Ügyfélkapuhoz:

    Az ügyfélnek a kérdése, észrevétele esetén lehetősége van – a nap 24 órájában – segítséget kérni a kormányzati ügyfél-tájékoztató központtól. Elérhetőségei: ingyenesen hívható telefonszám: 189; külföldről hívható telefonszám: +36/1/371-9300; telefonos ügyfélszolgálat (call center): 06/1/273-4800, e-mail cím: 189ugyfelvonal.hu; internetes honlapcím: https://kapcsolat.magyarorszag.hu/1818 .


    Közösségi funkciók